Mechanika kampanii

Ciężki hełmofon ledwie tłumił potężny ryk silników dość żeby słyszeć komunikaty na łączności radiowej. Nowe rozkazy. Dokonać rozpoznania w otoczeniu Strefy Zero. Z wysokości przelotowej załodze Valkirii miasto mogło wydawać się martwe. Odczyty z instrumentów i sporadyczne rozbłyski pozbawionych szans na sięgnięcie celu salw skierowanych w imperialny transport przeczyły temu wrażeniu. Jakimś cudem, pomimo piekła urządzonego przez artylerię i flotę w ruinach Irkalli wciąż można było znaleźć ocalałych. Niegdyś dumna aglomeracja, pełna habitatowych iglic i manufaktorów obrócona została w gruz przez tych, którzy ją wznieśli. Wspaniała struktura portów kosmicznych w wyniku walk utraciła sprawność nawet w niezniszczonych rejonach wciąż kontrolowanych przez Imperium. Przed oczami pilotów roztaczało się morze gruzów, poprzecinanych bardziej ogołoconymi szramami, ranami po bombardowaniu. Zwalone budowle, potężne Bazyliki Adminstratum, olśniewające Sanctum Imperialis, czy Świątynia Aquilli i wiele innych wybitnych architektonicznych osiągnięć lokalnych inżynierów Imperium i kapłanów Mechanicum przybrało wręcz abstrakcyjne kształty. Nagle groteskowy krajobraz się urwał. Valkiria wleciała nad obszar, który w kontraście do dotychczasowego krajobrazu wydał się kamienistą pustynią, tylko gdzieniegdzie niczym oazami upstrzoną resztkami budowli, których konstrukcja okazała się nad wyraz wytrzymała. Strefa Zero. Miejsce gdzie jeszcze niedawno znajdował się trzon hordy. Miejsce gdzie uderzyła Flota. Miejsce gdzie sięgnęły lance laserów okrętowych i pociski nuklearne.

Czas przedstawić jak właściwie nasi dzielni wodzowie będą mierzyć się z ponurą rzeczywistością pobytu w Ikralli. Kampania podzielona jest na rundy. Każda runda trwa 2 tygodnie. W tym czasie gracze powinni rozegrać swoje bitwy oraz dostarczyć aktualizację postępów do Mistrza Gry.   Runda dzieli się na cztery fazy:

  1. Deklaracja akcji i rejonu działań;
  2. Dobranie par w sektorach;
  3. Określenie scenariusza;
  4. Rozegranie potyczek lub rozpatrzenie efektów sektora.


1. Deklaracja akcji i rejonu działań.

Gracze mają do dyspozycji 4 akcje: Rozpoznanie, Zaopatrzenie, Zasadzka oraz Najazd. Każdy gracz na początku tury wybiera jaką akcję jego oddział wykonuje. Rodzaj wybranej akcji wpływa na scenariusz jaki będzie rozgrywany, a także dodatkowe efekty jakie dla gracza wywoła w scenariuszu (faza 3).


Akcja Efekt
Rozpoznanie Gracz może przerzucić wynik rzutu na Subplot, rzutu o wybór strony i rzutu o pierwszeństwo.
Zaopatrzenie Przy sprawdzaniu łupów gracz dostaje Promethium na 5+
Zasadzka Jeżeli przeciwnik wykonuje inną akcję niż Zasadzka gracz jest zawsze atakującym.
Najazd W scenariuszach The Raid i Hit and Run gracz jest zawsze atakującym. Przy udanym Stick Up automatycznie dostaje dodatkowe Promethium.



Rejon w którym operują oddziały graczy dzieli się na 4 lokacje: Habitat, Manufaktoria, Port i Strefę Zero. Obecność w danej Lokacji wiąże się dwoma rzeczami. Po pierwsze na dobór par na bitwy (faza 2), po drugie na to co stanie się z zespołem jeżeli z jakiś przyczyn nie rozgrywa bitwy (faza 4). Pierwszą akcją w nowej Lokacji zawsze musi być Rozpoznanie.

Gracze wysyłają do mistrza gry deklaracje w zakresie akcji  i lokacji w ciągu 24h od publikacji informacji o zakończeniu rundy. W razie nie wysłania takiej deklaracji powtarzany jest układ z poprzedniej rundy.

2. Dobranie par w sektorach.

Po tym jak gracze określą w których lokacjach operują są oni dobierani w pary. Gracz może być dobrany w parę tylko z graczem który przebywa w tej samej lokacji. Jeżeli w lokacji przebywa naraz więcej niż 2 graczy dobór następuje losowo. Gracze którzy nie mają pary w tej rundzie nie rozgrywają scenariusza. Oddział nie nękany nie musi tym razem toczyć walki.

3. Określenie scenariusza.

Wybór scenariusza następuje przez podstawienie do tabeli akcji zdeklarowanych przez graczy.


Rozpoznanie  Zaopatrzenie  Zasadzka Najazd
Rozpoznanie Kill Team Fight Scavengers Kill Team Fight The Raid
Zaopatrzenie Scavengers Scavengers Ambush Hit and Run
Zasadzka Kill Team Fight Ambush Ambush Ambush
Najazd The Raid Hit and Run Ambush Kill Team 
Fight



4. Rozegranie potyczek lub rozpatrzenie efektów sektora.

Ta faza to esencja kampanii. Po określeniu komu z kim przyjdzie się mierzyć gracze przystępują do rozegrania starć w Shadow War: Armageddon zgodnie z zasadami scenariusza z uwzględnieniem modyfikacji wynikających z podjętych Akcji oraz zasad dla Lokacji. Te ostatnie odpowiednio zmieniają tabelę Subplot. Liczba wyników ograniczona jest do 3 wybranych dla każdej lokacji a rzut 2D6 zastępowany jest rzutem D3. Po bitwie gracze normalnie rozpatrują kroki Rewards of Battle.

Lokacja D3 Subplot
Habitat 1 Indomitable
2 Fear and Confusion
3 Friendly Territory
Manufatoria 1 Lost in the Sump
2 Corrosive Slick
3 Hidden Cache
Port 1 It’s Quiet
2 Vital Mission
3 Bitter Rivalry
Strefa Zero 1 Toxic Ash
2 Lightning Strike
3 It’s Quiet


Jeżeli gracz nie rozgrywa scenariusza zamiast tego rozpatruje efekt Lokacji. Jego oddział pozostaje nie nękany przez rywali i swobodnie przeczesuje obszar. Ruiny Irkalli nie są jednak przyjaznym miejscem i zapuszczanie się w niektóre lokacje może być niebezpieczne. Z drugiej strony ryzyko może wiązać się z wyższymi korzyściami. Gracz rozpatruje efekty jak w Rewards of Battle. Injuriues są przyznawane losowo.

Rejon Efekt
Habitat 1 Promethium
Manufatoria D3-1 Injuries*, D3-1 Promethium
Port D3-1 Injuries*, 1 Advance, 1 Promethium
Strefa Zero D3+1 Injuries*, 1 Advance, D3 Promethium


*Wynik należy pomnożyć przez 1/10 maksymalnej liczebności oddziału, zaokrąglając w górę.

Czas na 4 fazę to 2 tygodnie od podania par i scenariuszy. W razie problemów logistycznych na prośbę graczy faza może zostać wydłużona do miesiąca. W wypadku nie rozegrania scenariusza w tym terminie, gracze są traktowani jakby nie mieli pary i rozpatrują efekt Lokacji.

Po rozegraniu rundy gracze wysyłają do Mistrza Gry raporty z bitew i aktualizację rozpisek.

Komentarze

  1. Ładne i zgrabne!
    Podoba mi się jak zebrałeś różne wątki i pomysły do spójnej kupy.
    Wydaje się że powinno działać super :)

    Także ten... Dawać mi teraz tych słabeuszy
    WAAAAGGGGHHHHAAAAA!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz