Mechanika kampanii
Ciężki hełmofon
ledwie tłumił potężny ryk silników dość żeby słyszeć
komunikaty na łączności radiowej. Nowe rozkazy. Dokonać
rozpoznania w otoczeniu Strefy Zero. Z wysokości przelotowej załodze
Valkirii miasto mogło wydawać się martwe. Odczyty z instrumentów
i sporadyczne rozbłyski pozbawionych szans na sięgnięcie celu salw
skierowanych w imperialny transport przeczyły temu wrażeniu. Jakimś
cudem, pomimo piekła urządzonego przez artylerię i flotę w
ruinach Irkalli wciąż można było znaleźć ocalałych. Niegdyś dumna aglomeracja, pełna
habitatowych iglic i manufaktorów obrócona została w gruz przez
tych, którzy ją wznieśli. Wspaniała struktura portów kosmicznych
w wyniku walk utraciła sprawność nawet w niezniszczonych rejonach
wciąż kontrolowanych przez Imperium. Przed oczami pilotów
roztaczało się morze gruzów, poprzecinanych bardziej ogołoconymi
szramami, ranami po bombardowaniu. Zwalone budowle, potężne
Bazyliki Adminstratum, olśniewające Sanctum Imperialis, czy Świątynia Aquilli i wiele
innych wybitnych architektonicznych osiągnięć lokalnych inżynierów
Imperium i kapłanów Mechanicum przybrało wręcz abstrakcyjne
kształty. Nagle groteskowy krajobraz się urwał. Valkiria wleciała
nad obszar, który w kontraście do dotychczasowego krajobrazu wydał
się kamienistą pustynią, tylko gdzieniegdzie niczym oazami
upstrzoną resztkami budowli, których konstrukcja okazała się nad
wyraz wytrzymała. Strefa Zero. Miejsce gdzie jeszcze niedawno
znajdował się trzon hordy. Miejsce gdzie uderzyła Flota. Miejsce
gdzie sięgnęły lance laserów okrętowych i pociski nuklearne.
Czas przedstawić
jak właściwie nasi dzielni wodzowie będą mierzyć się z ponurą
rzeczywistością pobytu w Ikralli. Kampania podzielona jest na
rundy. Każda runda trwa 2 tygodnie. W tym czasie gracze powinni rozegrać swoje bitwy oraz dostarczyć aktualizację postępów do Mistrza Gry. Runda dzieli się na cztery fazy:
-
Deklaracja akcji i rejonu działań;
-
Dobranie par w sektorach;
-
Określenie scenariusza;
-
Rozegranie potyczek lub rozpatrzenie efektów sektora.
1. Deklaracja akcji
i rejonu działań.
Gracze mają do
dyspozycji 4 akcje: Rozpoznanie, Zaopatrzenie, Zasadzka oraz Najazd.
Każdy gracz na początku tury wybiera jaką akcję jego oddział
wykonuje. Rodzaj wybranej akcji wpływa na scenariusz jaki będzie
rozgrywany, a także dodatkowe efekty jakie dla gracza wywoła w
scenariuszu (faza 3).
Akcja | Efekt |
Rozpoznanie | Gracz może przerzucić wynik rzutu na Subplot, rzutu o wybór strony i rzutu o pierwszeństwo. |
Zaopatrzenie | Przy sprawdzaniu łupów gracz dostaje Promethium na 5+ |
Zasadzka | Jeżeli przeciwnik wykonuje inną akcję niż Zasadzka gracz jest zawsze atakującym. |
Najazd | W scenariuszach The Raid i Hit and Run gracz jest zawsze atakującym. Przy udanym Stick Up automatycznie dostaje dodatkowe Promethium. |
Rejon w którym
operują oddziały graczy dzieli się na 4 lokacje: Habitat,
Manufaktoria, Port i Strefę Zero. Obecność w danej Lokacji wiąże
się dwoma rzeczami. Po pierwsze na dobór par na bitwy (faza 2), po
drugie na to co stanie się z zespołem jeżeli z jakiś przyczyn nie
rozgrywa bitwy (faza 4). Pierwszą akcją w nowej Lokacji zawsze musi
być Rozpoznanie.
Gracze wysyłają do mistrza gry deklaracje w zakresie akcji i lokacji w ciągu 24h od publikacji informacji o zakończeniu rundy. W razie nie wysłania takiej deklaracji powtarzany jest układ z poprzedniej rundy.
2. Dobranie par w
sektorach.
Po tym jak gracze
określą w których lokacjach operują są oni dobierani w pary.
Gracz może być dobrany w parę tylko z graczem który przebywa w
tej samej lokacji. Jeżeli w lokacji przebywa naraz więcej niż 2
graczy dobór następuje losowo. Gracze którzy nie mają pary w tej
rundzie nie rozgrywają scenariusza. Oddział nie nękany nie musi
tym razem toczyć walki.
3. Określenie
scenariusza.
Wybór scenariusza
następuje przez podstawienie do tabeli akcji zdeklarowanych przez
graczy.
Rozpoznanie | Zaopatrzenie | Zasadzka | Najazd | |
Rozpoznanie | Kill Team Fight | Scavengers | Kill Team Fight | The Raid |
Zaopatrzenie | Scavengers | Scavengers | Ambush | Hit and Run |
Zasadzka | Kill Team Fight | Ambush | Ambush | Ambush |
Najazd | The Raid | Hit and Run | Ambush | Kill Team Fight |
4. Rozegranie
potyczek lub rozpatrzenie efektów sektora.
Ta faza to esencja
kampanii. Po określeniu komu z kim przyjdzie się mierzyć gracze
przystępują do rozegrania starć w Shadow War: Armageddon zgodnie z
zasadami scenariusza z uwzględnieniem modyfikacji wynikających z
podjętych Akcji oraz zasad dla Lokacji. Te ostatnie odpowiednio
zmieniają tabelę Subplot. Liczba wyników ograniczona jest do 3
wybranych dla każdej lokacji a rzut 2D6 zastępowany jest rzutem D3.
Po bitwie gracze normalnie rozpatrują kroki Rewards of Battle.
Lokacja | D3 | Subplot |
Habitat | 1 | Indomitable |
2 | Fear and Confusion | |
3 | Friendly Territory | |
Manufatoria | 1 | Lost in the Sump |
2 | Corrosive Slick | |
3 | Hidden Cache | |
Port | 1 | It’s Quiet |
2 | Vital Mission | |
3 | Bitter Rivalry | |
Strefa Zero | 1 | Toxic Ash |
2 | Lightning Strike | |
3 | It’s Quiet |
Jeżeli gracz nie
rozgrywa scenariusza zamiast tego rozpatruje efekt Lokacji. Jego
oddział pozostaje nie nękany przez rywali i swobodnie przeczesuje
obszar. Ruiny Irkalli nie są jednak przyjaznym miejscem i
zapuszczanie się w niektóre lokacje może być niebezpieczne. Z
drugiej strony ryzyko może wiązać się z wyższymi korzyściami.
Gracz rozpatruje efekty jak w Rewards of Battle. Injuriues
są przyznawane losowo.
Rejon | Efekt |
Habitat | 1 Promethium |
Manufatoria | D3-1 Injuries*, D3-1 Promethium |
Port | D3-1 Injuries*, 1 Advance, 1 Promethium |
Strefa Zero | D3+1 Injuries*, 1 Advance, D3 Promethium |
*Wynik należy
pomnożyć przez 1/10 maksymalnej liczebności oddziału,
zaokrąglając w górę.
Czas na 4 fazę to 2 tygodnie od podania par i scenariuszy. W razie problemów logistycznych na prośbę graczy faza może zostać wydłużona do miesiąca. W wypadku nie rozegrania scenariusza w tym terminie, gracze są traktowani jakby nie mieli pary i rozpatrują efekt Lokacji.
Po rozegraniu rundy gracze wysyłają do Mistrza Gry raporty z bitew i aktualizację rozpisek.
Ładne i zgrabne!
OdpowiedzUsuńPodoba mi się jak zebrałeś różne wątki i pomysły do spójnej kupy.
Wydaje się że powinno działać super :)
Także ten... Dawać mi teraz tych słabeuszy
WAAAAGGGGHHHHAAAAA!!!!!!!